Tietotalo tekee Elämys Groupille vaativaa konsepti- ja käyttöliittymäsuunnittelua. Tehtävä on haasteellinen: toimintaympäristö on kompleksinen ja suunnittelussa on kautta linjan huomioitava niin konsolidaattoreiden API-ratkaisujen rajoitteet kuin moninaiset toiminnalliset, tekniset ja lainsäädännölliset aspektitkin. Tekijöiltä edellytetään myös kykyä hallita useita eri edustateknologioita sekä hyödyntää tehokkaasti niin pilviympäristöjä, SaaS-palveluja kuin markkinoinnin automaatiotakin.
Elämys Groupin teknologioihin perustuvien toteutuksien listalla vilisee tuttuja nimiä: Visit Espoo, Visit Kotka-Hamina, Jyväskylän, Lahden ja Keiteleen alueita markkinoiva Lakeland Booking, ja Varsinais-Suomen upeisiin saaristomaisemiin johdattava Finnish Archipelago Routes. Lisäksi teknologioiden avulla on toteutettu lukemattomia tapahtumiin ja elämysmatkoihin liittyviä sivuja.
Toteutukset vaativat tekijöiltään monialaista asiantuntemusta. Asiakkaille palveluiden ostaminen on sen sijaan riskitöntä, saavathan he käyttöön pitkän kehitystyön hiomaa teknologiaa ja liudan synergiaetuja.
– Toteutuksien kysyntä kasvaa jatkuvasti, eikä ihme. Ratkaisujemme avulla niin alueelliset sivustot, yrityssivustot kuin kampanjasivustotkin voidaan toteuttaa brändinmukaisesti sekä pitkällisen kehitystyön hiomia teknologioita ja synergiaetuja hyödyntäen. Sivustoilta voi buukata matkan kaikki aspektit: lennot, majoitukset, halutut liput, muut kohteen aktiviteetit – luonnollisesti omilla sopimushinnoilla. Kokonaisuuteen voi rakentaa myös moniulotteisia reittipalveluita, joissa kuluttaja voi suunnitella paitsi matkareitin myös varata matkan varrelle haluamansa aktiviteetit, Auranen summaa.