Jyväskylän ammattikorkeakoulu on kansainvälisesti tunnustettu oppimisen uudistaja ja kilpailukyvyn kehittäjä. Jamk tarjoaa korkeakoulututkintoon johtavaa koulutusta, ammatillista opettajakoulutusta, avoimia ammattikorkeakouluopintoja ja täydennyskoulutusta. Opiskelijoita Jamkissa on yli 8 000 ja henkilöstöä noin 600.
Jamkin verkkopalvelun tulee vastata monenlaisiin vaativiin tarpeisiin - palvella käyttäjäryhmiään, toimia ajankohtaisena viestintäkanavana ja täyttää sivustolle asetetut lakisääteiset kriteerit.
Verkkosivujen ollessa yksi tärkeimmistä viestintäkanavista, on käyttäjäryhmien ja sivuston palvelupolkujen suunnitteluun paneuduttu kunnolla. Konsepti onkin kestänyt hyvin aikaa ja Jamk.fi rakentuu edelleen kolmeen pääalueeseen: koulutus, palvelut yrityksille ja tutkimuksen ja kehityksen osio.
Jamk on luottanut verkkopalvelualustana Episerveriin jo useamman vuoden ajan. Valintaan vaikutti järjestelmän monipuoliset ominaisuudet sekä sen muokkautuvuus myös tulevaisuudessa vaihtuviin tarpeisiin. Keskeinen kriteeri oli myös järjestelmän toimittajariippumattomuus. Sitä mukaa kun verkkopalvelualustaa on päivitetty uusiin versioihin, on otettu käyttöön uusia sisällöntuottajia ja loppukäyttäjiä palvelevia työkaluja.
Täysin mobiilioptimoidusti toteutettu sivusto pohjautuu Episerverin lohkoajatteluun, jolloin sivuston eri sisältöalueet on toteutettu lohkoihin joita voi vaivattomasti tuoda tarvittaviin kohtiin sivustoa. Ulkoasultaan verkkopalvelu luo positiivista brändimielikuvaa JAMKista yhtenä Suomen parhaista ammattikorkeakouluna.
Tänä päivänä verkkosivustojen tulee olla jatkuvasti kehittyviä ja ajankohtaisia palveluja, jotka tuovat kävijöilleen selkeää lisäarvoa ja hyötyä. Tähän tarpeeseen Jamk pyrkiii vastaamaan jatkuvalla kehittämisellä ja käyttäjiensä kuuntelemisella sekä sisällöntuottajiensa jatkuvalla kouluttamisella.