Asiakkaat odottavat nykypäivänä saavansa palvelua juuri silloin ja siellä, missä palvelutarve syntyy. Terveystalon OmaTerveys vastaa tähän tarpeeseen.
Tietotalo on suunnitellut ja kehittänyt Terveystalolle OmaTerveys-palvelun, josta asiakkaat löytävät omaan terveydentilaan ja asiointiin liittyvät tiedot vaivatta. Palveluun kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella pankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella. Lasten vanhemmat voivat linkittää oman profiilinsa lapsensa, jonka jälkeen he voivat asioida palvelussa lapsensa puolesta.
Keskeinen osa OmaTerveys-palvelua on chat-palvelut. Chat-palvelut ovat yksityisten ja työterveysasiakkaiden käytössä vuorokauden ympäri. Asiakas voi saada yhteyden lääkäriin juuri silloin kun itselle parhaiten sopii eikä asiakkaan tarvitse odottaa esimerkiksi lääkärin takaisinsoittoa tai jonottaa vastaanotolle. Asiantuntijat vastaavat nopeasti ja palvelun maksaminenkin tapahtuu sujuvasti sähköisesti, mikäli asiakas on ottanyt käyttöön OmaTerveyden mobiilimaksupalvelun.
OmaTerveyden Viestit asiantuntijoille -palvelu antaa työterveysasiakkaille mahdollisuuden olla kiireettömästi yhteydessä omaan työterveystiimiin viestillä missä ja milloin tahansa. Viestitoiminto sujuvoittaa asiointia silloin kun asia on kiireetön, kuten tutkimusvastausten läpikäynti vastaanoton jälkeen, rokotusneuvonta tai reseptien uusinta. Viestit asiantuntijalle-palvelu täydentää Terveystalon monipuolista ajasta ja paikasta riippumattomia digitaalisia asiointipalveluja.